Leaderboard

05 January 2011

Pesan mak...pesan abah...


Pesan mak......pesan abah....

1. Belajar elok2. Solat jgn tinggal. Jgn keluar malam2...
Pesanan mak & abah time aku kt sekolah asrama + kat universiti. Tiap2 kali balik mesti pesan nieh. x pernah miss. Bab keluar malam tu..mak pesan sbb aku kan dok Kelumpo...makanya mak bimbang..mcm2 cerita dia dgr kt TV...bahaya kt Kelumpo ni...Alhamdulillah....pesan mak aku ingt...& Alhamdulillah jugak..sepanjang aku blaja kt Kelumpo...aku selamat...xjadi apa2....Betul la...doa ibu & bapa sgt mujarab..Thanks mak....thanks abah...

2. Bawak moto/ keta elok2. Jangan laju2.
Nie pesanan mase 1st time dpt lesen moto & merempit p sekolah time form 6....(time tu lom dpt lesen keta lg)...tiap2 pg sblm p sekolah mak akn pesan....Bl dh kawen ni..wpun hubby ada kete..aku still lg merempit p keja naik moto...hahahaha..mudah+menjimatkan & xperlu bersesak2 dgn jammed semua tu...tu pn mak pesan jugak bila msg @ tepon mak....Bila aku dpt lesen keta...aku ingt lagi...mak sampai ke sudah xberani nak naik ngan aku...hehehehe...aku tau..mak takut..tp ketahui la mak..anak mak ni xbwk laju2...tp skang mak dh berani naik keta ngan aku dah...Abah ok..steady ja...hehehehe...

3. Boleh, kita yg buat dia, bukan dia yg buat kita.
Hurmmm...mak selalu ckp mcm ni....xmau anak dia berputus asa..

4. Jangan suka bergantung pada org, susah klu terhutang budi. X terbayar dengan duit.Kalau kita boleh buat sendiri, buat sendiri.
Mak ckp xsuka klu aku mengharapkan pertolongan org lain...selagi aku leh + mampu buat sendiri....jgn susahkan org...

Bila bercakap soal mak & abah...aku mmg xbleh nk tahan..
setiap kesusahan mereka...aku turut merasakannya...
Sekarang..aku ada 2 mak...mak mertua aku...aku ttp hormat mka mertua aku...dua2 wanita yg aku sanjung...Bila aku dh kawen...aku tau...abah & mak tidak lg bertanggungjawab ke ats diri aku...suami ku mengambil alih tugas dr abah menjaga aku...walaupun begitu..mereka tak penah aku pinggirkan....

Bagi yang masih mempunya ibu & ayah...hargailah mereka sementara mereka masih ada....Jangan la sakitkan hati mereka....jgn di ingkari setiap kemahuan mereka....sentiasa bahagiakn mereka & yg penting..sentialah mendoakan kesejahteraan mereka...sesungguhnya pabila mereka tiada..hanya doa2 dr anak yg soleh & solehah menjadi peneman...

Ya ALLAH,, ..semoga KAU jauhkan aku dari sifat yg aku xnk...jgnlah terpesongkan fikiranku untuk lupakan IBUKU & BAPAKU..berilah aku peluang untuk balas jasanya..sesungguhnya jasa mereka tersgtlah besar...



p/s: Buat mak..HJH JAMALIAH BINTI ISMAIL....kasih mak tiada tandingnya....
Buat abah...HJ HASHIM BIN OTHMAN....segala pengorbanan abah tidak dpt d bls...hanya kasih
sayang dpt di berikan...rindu mak..rindu abah...


No comments:

Post a Comment








Mini Rage Face Happy Smiley