16 August 2011

Weekend yg sgt bermakna...

Sorry dh lama xupdate blog...kemalasan melanda d tambah lak dgn keadaan diri yg xberapa nk ok...hahahaha..so, arini try la update sekadar tmampu...just nk story percutian 1hr 2mlm d kampung sendiri...wpun hanya 2 hari...tp bg aku tu dh d kira cukup...dpt bersahur & berbuka dgn semua ahli keluarga..meriahnya tak terkata..rs cam xckp ja 2 hari tu..tp takpa..nant pas raya..berkampung aku sampai 2-3 bln...hah! bls dendam...leh dok puas2 kt kg...

Bg org lain aku xtau...tp bg aku biarpun cuma dpt bsama2 family especially mak & abah 2 ari..aku rs best sbb ini saja la waktu yg ada utk bsama2...puas rs d hati bl tgk mak & abah happy anak2 semua balik & berbuka sama2...tu dh jd tradisi family aku...abg aku & aku yg menetap jauh akn pulang wpun sekali dlm sebulan tuh utk sama2 sambut puasa kt kg...

Yg best bila semua anak2 mak blik...of course la mak akn msk sedap2 utk berbuka....ini yg paling d nantikan...aku sgt merindui masakan mak ok! so...utk menu berbuka puasa ptg sabtu tu mak & abah sediakan nasi tomato yg spesel...spesel sbb kebetulan mak buat moreh utk surau...so..pg2 lg kami semua dh serbu Tesco Stargate yg baru ja d buka kat umah aku tu utk beli segala mcm kelengkapan utk buat nasi tomato & ayam msk merah....abah tukang msk nasi....boleh tahan byk jugak tu..nk sedekah kt surau 60 bungkus & selebihnya kami semua mkn...tambah lak mak siap buat cucur udang kegemaran aku...hah! terbalas sudah dendam aku utk mkn cucur udang...dh ilang mengidam..hehehe..so...lps ja zohor, keja2 utk membuat n.tomato pn bermula la...kami sama2 tlg mak & abah...ada yg goreng ayam...tlg abh msk nasi...mmg meriah...dh rs cam nak raya dh...so...hidangan siap dlm kul 5 mcm tu...& dlm kul 6 keja2 membungkus lak....mmg best!

D sebabkan aku blik kg hanya 2 ari, ms nk p bjln2 amat terhad...x jln2 p mana pn...dok umah ja.. lgpun cuaca yg kejap pns kejap ujan buat aku mls nk kuar..mlm tu aja aku ngan hubby sempat kuar p Kamdar cr kain utk buat cadar tilam baby nant....nasib baik, jmpa yg berkenan d hati...tp yg xberapa nk syok...xbyk sgt corak yg bleh d pilih & of course kaler tema iaitu merah + putih x dpt d cari...susah benor nk cr...tp..at least dpt la jugak rembat 3 meter kain yg kaler oren + merah..jadi la kan...ada merah sket2...hahahaha....aktiviti lain hanya lepak kt umah sambil layan anak kak aku...Firyal yg dh pn 3 bln....dpt lepas rindu kt dia...nant raya lak dpt jmpa...

Betul la org kata kan...hujan emas d negeri org...hujan batu d negeri sendiri..lebih baik d negeri sendiri....mana2 tempat yg kita p...xkan sama dgn kg halaman sendiri....

No comments:

Post a Comment