08 November 2010

banjir...bah..banjir..bah...

Bah (bg org yg tak tau..belah utara 'bah' ni banjir)...Semua org tau...skang ni tgh banjir kt utara semenanjung nu..yakni Perlis & Kedah (kg ku!)...Kelantan pn kena gak..tp xteruk sgt...Aku just nak share...aku rs sedih+kesian sgt ngan apa yg berlaku skang...sedih sbb ada yg meninggal sbb banjir..kesian sbb ada family yg ilang tmpt tggl...ada yg ilang org tersayang + lebih memilukan aku...ada yg terpaksa kuaq dr umah...p dok kt tempat perlindungan nun...hrp diaorg semua tabah + sabar menghadapi ujian Allah ni...

Alhamdulillah sbb kg aku tak terkena banjir ni...wpun umah aku dkt ngan pekan Alor Star...tp...air xsampai ke sana...family aku semua selamat...memang la aku tak pernah merasa saat+ketika menghadapi banjir...seingat aku penah sekali..time tu xingt la umoq aku brapa..tp bdk2 kecik lg la..penah sekali kg aku bah..tp ayaq xmasuk umah aku + umah sekeliling....kt halaman ja ayaq naik..tu pn takat buku lali...tu ja pengalaman bah kat umah aku...

Kpd mangsa banjir...sabarlah dlm menghadapi ujian dr Allah...ada tmpt lg teruk....Di Indon...gunung berapi..teruk...semua ni adalah ujian supaya kita xlalai dr mengingati yg Maha Esa...Dialah yg menentukan semuanya...

No comments:

Post a Comment