24 November 2010

cerita raya korban & cuti

Dh lama kot rsnya xupdate blog...tetiba bila start ja nk post..idea ilang...bg sapa2 yg buka blog aku..& tgk sama+serupa je...jgn mara eh..aku bukanla penulis blog tegar yg senantiasa akn update blog aku ni...time aku rajin+ada mood ja pn aku godek2 blog ni....ok2..back to d topik...aku just nk share cita ari raya aji & cuti2 yg 5 ari tu...(sgt la pendek cuti ini ku rasakan...)

Aku ngan laki aku bertolak dr KL dlm koi 830 mlm...dlm hati doa2la xda jammed kat mana2...sepupu aku tumpang sekali...bajet2 dlm koi 2-3pg sampai la kt kg...syukur alhamdulillah....jln takda la jammed wpun keta sgt byk kt highway tu..tp cam lama ja aku rasakan...sebab dr awai xmkn apa2..so kami singgah la ipoh sat...mkn kt jln kuala kangsar tu...tpaksa mkn kt kedai mamak la...mn ada kedai melayu yg buka mlm2 raya ni...kedai mamak tu pn nk ttp awai....siap bgtau lg...koi 12 mau ttp...staff dia nk p semayang raya esoknya...(mcm la aku xsemayang raya)....mkn ala kadar just utk alas perut...teruskan perjalanan...smpai kt jelapang...alahai..jammed teruk....ada plak org nak buat keja tgh2 malam time org ramai nk blik raya ni...bodo ke x bodo..hangin aku...mau tak jammed...ttp jln..buka 1 lane ja..jenuh la...agak2 aku dlm 30minit jgak la....pastu...xde jammed dh...lebh kurang koi 3pg..sampai la kt kg..apa lg..trus tidoq la...esok tu dh nk bgun awai....

Pg raya...mcm biasa...p semayang raya la...ziarah2 umah sedara....ala kadar ja ziarah sb ngantok...hahaha...laki aku dh siap qada' tidoq pas balik semayang tuh..ala..kesiannya...aku paham..letih ooo drive...xp tgk pn org sembelih lembu nu..pnya letih..ptg tu km p beraya umah member aku (maklang) kt Gunung Keriang..(tmpt banjir teruk baru2 ni)...dpt la tgk kesan banjir tu...umah maklang teruk gak..smapai paras pinggang ayaq naik....pulak tu...kawasan sekitar tu dh mcm laut...Syukur umah aku xkena....

Raya ke2...bertolak p Kulim..ada perjumpaan keluarga 5 generasi family laki aku....sesat gak nk cr tempat tu... dpt la kenai sedara mara jauh yg selama ni xpenah jmpa pn...mlmnya ada kenduri korban kt umah aku...majlis lepas isyak...

Hari ke 3...xda apa2 aktiviti...lepak2 kt umah....

Hari ke 4....pepagi lg adik aku dok ajak p Pdg Besaq...aduh...plan nak balik Ipoh la pg tu...tanya laki aku...dia on ja...ait? tetiba lak nk p...ingt xmao p...hehehe...dlm kul 10.30 km bertolak..lebh kurang dlm koi 12 lbh smpai Pdg Besaq...ingt ramai org...rupanya...biasa aja...niat d hati xmo shopping apa2..maklumla 2 minggu sblm tu aku dh shopping tak hengat....siap buat janji lg ngan laki aku xmao shopping apa2 dh..(baik kan aku)..hehehe..tp janji ttp ku kotakan..aku xbeli apa2 pn..just beli tdg 2 helai yg harganya hanya rm 13 sehelai.. bagus kan....

Balik dr Pdg Besaq....dlm koi 5 mcm tu..km balik Ipoh....sat ja rasanya dok kg....xpuas laaaaaaa.....bila lak dpt balik kg lg...(sedey sekejap)....Pikir2 esok lusa dh nk start keja...arghhhh..malas rasanya..tp apa boleh buat...klu xkeja nant xda duit lak...camna mao idup...huhuhu..kena la gagahkan diri utk pergi bekerja...Selamat dtg hari Isnin...Monday Bluess la konon...hahahahaha....

No comments:

Post a Comment