17 January 2012

My little precious......Rafieq Amsyar b. Rafizee Uzair

Assalamualaikum..

Mood nk update blog semakin membara2...jgn heran klu tgk sehari nih 2-3 entri mampu d update...so, utk entri yg pertama aku nk story psl my little son..little caliph...little precious, Rafieq Amsyar...

Hari aku update psl Amsyar ni dia dh 3 bln lebih dh...berat dh 6.9 kg..mmg anak ibu semangat tul..geram! Amsyar d lahirkan pd 29 September 2011 d Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Star jam 5.01 pg...time lahir kecik ja Amsyar, 2.96 kg..alhamdulillah, sama cam time pregnant semuanya berjalan dgn lancar..dr melahirkan sehingga menjaga Amsyar, semuanya baik...good boy kan anak ibu ni...hari2 ada ja gelagat dia yg buat aku rs Ya Allah! bertuahnya aku dpt jd ibu Amsyar...dpt anak sebaik Amsyar...tp kan sampai ke hari ni still rs xpercaya Amsyar dh lahir...dlm erti kata lain, xpercaya dh ada anak sendiri..mmg perasaan tu lain sgt...xleh nak story camna...

Amsyar lebih iras muka aku...ramai org kata camtu...selalunya camtu la kan...boy mest ikut muka mak & gurl ikut muka bapak...hahaha...masa berpantang 44 hari aku habiskan d kg...senang, mak sendiri jaga...bkn apa, lebih selesa...time pantang mmg follow habis2 an la...dr mengurut, bertungku, bengkung, & makan makanan org pantang...time tu dok kalut hitung hari nk abis pantang..hahahaha...mau xnya...asyik nk buat itu...nk buat ini...mkn itu mkn ini...tp padahal bl dh betoi2 abis pantang...sama je...xde rs nk buat pn...semua tu dugaan ms bpantang ja...

Skang ni Amsyar dh pandai gelak2 & senyum comey bl d sergah...dh mula sembang bhs dia sendri...mmg best! bertuah rs dpt jd ibu..mcm aku kt td Amsyar mmg ank yg baik...mlm2 dia hanya akn jaga 2-3 kali minum susu then sambung tido...ada juga time nya dia bgun ajk main ngan dia...kdg2 tu smpai 2 jam dok layan dia sembang...hehehe...dh berubah rutin malam aku...selalu bl tido ja x sedar2 smpai pg..tp skang ni...hehehe...aku mmg BF Amsyar...xbg lgsg dia rs susu tepung...alhamdulillah, sejak dr pregnant air susu mmg byk...bahagia sgt rs bl dpt susukan amsyar...nawaitu dr awal mengandung dl mmg nk bg Amsyar susu badan..Insyaallah hrp dpt susukan Amsyar sampai 6 bulan secara ekslusif sampai dia mkn bubur nant...pastu sambung la smpai 1 thn lebih...ermmm...d tambah lak skang aku surirumah sepenuh ms, lg la ada peluang nk susukan Amsyar...tp Insyaallah, klu keja pn itu xkan menjadi halangan...

Nama Rafieq Amsyar bermaksud teman yg cergas...Nama Amsyar mmg aku yg pilih...dh pggl sejak dr dlm perut lg...so, yg depan tu pakat2 tmbh..mula2 nk letak Amsyar Rusyaidi...tp cam nm org tua lak Rusyaidi tu...hehehehe...actually ada byk list nama utk Amsyar ni...ada nk letak Amsyar Rizqi...then kwn baik 'maklang' suggest nama Rafiq...so..pas bincang2 & papa Amsyar pn ok, km register kn nama tu...xkisah la mana2 janji makna bagus & ank ibu & papa jd budak yg baik...

Ini la permata hati km...Rafieq Amsyar

Amsyar with ibu...nk blik umah dh..

No comments:

Post a Comment