Leaderboard

20 February 2013

Cerita hari cuti CNY....

Assalamualaikum...

Minggu yg penuh dgn cuti. Apalagi, lemau la bila kena msk keja tambah2 lak kt opis pn ada berapa org je. ramai yg bercuti seminggu direct...bestkan klu dpt cuti seminggu direct cmtuh? 

Alhamdulillah..mak,abah,abg & kak ipar selamat kembali dr tanah suci Mekah pd 7hb...Amsyar dpt 3 helai jubah yg sgt kiut dr Tok. Wan pulak belikan Amsyar kopiah. Comey je. Boleh la melaram nant. Cuti CNY kali ni kami 3 beranak x kemana2...xde balik kg. malas rasanya nak bersesak2 bila pergi & balik dr kg. lagipun semua family kt kg turun ke Ipoh. Kira ok la tu kan. So, memandangkan semua dh ada kt Ipoh, mak cadangkan kami proceed plan nak buat kenduri doa selamat msk umah + kesyukuran mak abah semua slmt balik dr Mekah. Mula2 kami tunda plan ni nak buat nant2..tp mak kata dh alang2 dia semua kat Ipoh buat aje la. So, ni kira last minit punya preparation. Kenduri buat sehari sblm raya cina.

Menu utk kenduri bihun sup utara & 2 jenis kuih ((karipap & agar2 laici) + bubur kacang. Semua masak sendiri. Erk? maksud masak sendiri tu bukan la sy yg masak ye. Kami (mak, kakak & sy) sama2 masak...he3. Serius, sy pnya sibuk smpai xsempat nak tgkp gmbr bagai. maka, xde la gmbr utk ditatap. Huhuhu....kami jemput org surau & buat bacaan yasin. Alhamdulillah, dah selesai.

Cuti pjg kali ni kami xkemana. lgpun mak mertua sy demam & kn berulang alik ke rumah mak mertua. Selain dr berulang alik ke rumah mak mertua yg nasib baik dekat kami lepak kat umah je. menghabiskan masa bersama 3 beranak. melayan kerenah si anak & ternyata itu adalah sgt best...best dr dpt pegi jalan2...yeke? hehehe...

No comments:

Post a Comment








Mini Rage Face Happy Smiley