Leaderboard

28 September 2015

Cerita Aidiladha...

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..


Salam Aidiladha korang...
Banyak ke makan daging korban?

Hari Rabu malam kami bertolak balik kampung...
sampai kampung pun dah 2.30 pagi...
Nasib jalan ok je...takde jem...

Esoknya hari raya tu, hujan turun...
Takla lebat sangat pun...

Ini menu wajib..ketupat cicah susu pekat..
Sapa pernah makan camni angkat tangan..
Tapi As makan sebijik je ketupat..buat hilangkan kempunan...
Ketupat pulut kan...nanti makan banyak-banyak kesian dak Amani tu perut kembung...


Laksam Kedah...
Memang terbaik...lama dah tak makan laksam...


Dah ready nak p beraya...siapkan diaorang dulu baru la omaknya boleh bersiap....


Jubah kiter Wan Hashim belikan...cantik tak?
Tapi saiz Amani memang takde...balik mak kena potong pastu jahit balik ikut ukuran badan Amani..


Selamat hari raya Aidiladha dari kami...
Papa ajak gambar je malas...dah malas sudah...kami bertiga je la...


Petang tu ada orang bagi daging kerbau...suruh bahagikan dengan orang kampung..
Semoga murah rezeki orang yang sedekah tu...


Proses sembelih kat tempat lain...
Cuma proses melapah, menimbang dan membahagi daging buat dekat rumah As...
Meriah sangat aktiviti macam ni..dapat mengeratkan silaturrahim...

Itu la kisah Aidiladha kami tahun ni....

No comments:

Post a Comment








Mini Rage Face Happy Smiley