Leaderboard

11 July 2014

Masak sendiri lagi baguih....puaih hati...


Assalamualaikum...

Harini 13 Ramadhan...
Nak genap 2 minggu dah posa...
Eh..cepat sungguh kan...


Terbaca kat facebook tadi, rungutan orang ramai pasal makanan dekat bazar..
Ada yang merungut nasi basi...
Ada yang merungut kuih tak sesedap rupa...
Ada yang merungut beli mee kari ada telur lalat...
Ada yang beli air tembikai rasa sirap...
Huhuhu...dan banyak lagi...
Oh, sedih kan cenggitu????


Kes aku ni, xde la sampai jumpa lauk basi apa semua ni lagi...
Aku beli lauk ikan masak tauchu..Ikan apa tah dah lupa...
Dah la mahal 1 hal....rasa?? lagi la mengecewakan...
Masin ohoi.... Tau la bulan puasa, tak boleh nak rasa...
Tapi, rasa masin tu cam tak boleh nak diterima dek akal...
Dahla seketoi ikan ja pun...kena RM5....
Tobat..aku tak beli dah kat kakak tu...
Maka dengan itu, aku berikrar...untuk berbuka lepas-lepas ni aku masak ja..
Puaih hati aku....


Ni lauk aku masak kemarin...
Terasa nak makan sambal udang..
Kebetulan stock udang ada dlm peti...
Balik keja terus zassss ke dapoq...
Amsyar pandai2 la bawak diri ya...
Tengok TV ka...main ka...Tapi ada juga 2-3 kali dia mai cak kat dapoq...
Boring la tu...


Sambal udang..
menjadi..rasa pun sedap..
Puji siri sendiri nampak..
Amsyar pun suka sebab xpedas..
Lepas ni boleh buat taruk petai lak...
Papa Amsyar's punya feveret...


Ikan goreng celup tepung...
Serius..sedap cam makan ikan goreng celup tepung kat Terengganu tu..
Nak buat pun senang...tepung gandum, telur 1 biji, tepung jagung, garam & lada sulah sikit...
Masuk air agak-agak pekat..pastu masuk ikan...
Biar perap lama sikit...pastu baru goreng...
Goreng 2 ekor ja...konon 1 utk berbuka...1 utk sahur..
Last2 habis time tu jgak...
Amsyar suka sangat...kami ratah sampai tinggal tulang....hahaha...


Sayur kobis letak isi ayam...

Alhamdulillah...masak sendiri lebih puaih hati kan...
so, lepas ni jangan mengada nak p beli kat bazar lagi...
Masak sendiri lebih jimat...kena rajin la ye lepas ni...


1 comment:








Mini Rage Face Happy Smiley