Leaderboard

02 July 2014

Sudah 4 Ramadhan....


Assalamualaikum...

Selamat berpuasa korang..
Dah 4 hari berpuasa...
Cepat masa berlalu kan...
Sedar tak sedar dah masuk hari ke 4..
Esok lusa sedar-sedar dah nak raya..
Eh?? Hahaha...

Alhamdulillah...
Masih mampu berpuasa penuh walau kadang-kadang letih melampau..
Cuma hari 1st aritu la...letih gila...xleh buat apa...
terbaring keletihan...
Sekarang dah masuk 20 weeks...
Dah 5 bulan pun...tak caya lak dah 5 bulan...
Cepatnya masa berjalan hoi...
Apapun, harap dapat lah meneruskan puasa sampai habis...

Seronok tengok kawan-kawan update menu berbuka...bersahur...Terliur i tau...
Aku setakat 4 hari puasa ni memang xsempat nak masak langsung...
Masak nasi ja la..lauk pauk semua aku tunjuk kat bazar...
Lagipun makan berdua ngn Amsyar ja...masak pun macam membazir..
Baik beli lauk cukup2 untuk time berbuka ngn time bersahur..
Lagipun makan tak banyak...
Hari-hari blur tak tau nak makan apa...
Lastly, beli la apa yang menarik di mata....

First puasa aritu balik kampung...alhamdulillah...seronok dpt sambut 1st puasa dgn mak abah...
Menu of course la menarik...hehehe...

Yes...hari 1st mesti request cucur udang kuah kacang feveret kat mak...
Di samping ada la kuih-kuih tambahan...
Kalau macam kami kat Kedah...selalunya berbuka makan kuih-muih dulu...
Kiranya nasi lepas solat @ balik dari terawih baru makan...
Kuih-muih meja asing....nasi & lauk pauk meja asing...
Tempat korang tak tau la macam mana...


## Mengidam nak makan siakap masak tiga rasa...hahahaha..melampau-lampau...


2 comments:








Mini Rage Face Happy Smiley