Leaderboard

19 August 2013

Catatan berhari raya...part 2..


Assalamualaikum...


Raya kedua, eksaited ni nak balik kampung....harusla kena eksaited kan nak balik beraya kampung sendiri...xsabaq nak jmpa mak, abah & family yang lain....bajet sendiri pagi-pagi nak gerak...tetapi apakan daya, encik driver a.k.a papa Amsyar nak bertolak tengahari pulak...huk huk huk....sedih tau...memang la bertolak awal ke lambat ke tetap akan sampai kampung...tetapi, masa yang ada harus dimanfaatkan sebaik mungkin....nak beraya banyak tempat ni....

Ok la...hari raya xmau sedih-sedih...hahaha...tengahari bertolak lah kami menuju kampung halaman. Syukur alhamdulillah....jalan clear...walaupun kereta banyak (memasing nak p beraya jugak)...tapi jalan xjem. Petang camtu kami sampai la ke kampung. Bila dah sampai petang, aktiviti beraya ditangguhkan keesokkan harinya. Lagipun malam tu umah Tok Ngah (nenek sedara) buat BBQ...yg spesel ada BBQ arnab....arnab bela sendiri kekdahnya...tetapi, aku xmakan pun daging arnab tuh...hahaha....tekak x terasa nak makan pun...(ke xlalu?)

Kami dua beranak eksaited nak balik kampung....Mak ka anak yang eksaited ni...hahaha....Sama kaler warna kuning di hari raya kedua....

Amsyar dah selamat sampai kampung dah...Posing sebelum terjah umah nenek (nak makan ayam BBQ dll)...masing-masing kelaparan...time ni baru lepas tengok paksu main bunga api...Amsyar suka..tapi takut...hehehe..

Aktiviti wajib anak bujang ni bila balik kampung selain naik moto ronda-ronda...Bangun pagi xmandi lagi  teruih naik 'gerek' kak long...Pusing abih satu rumah. Seronok la kawasan luas...berlari sana sini la dia.

Raya ketiga kami just beraya umah sedar terdekat & jiran tetangga. Petangnya kami beriadah ke Taman Jubli Emas. Saja masing-masing xtau nak buat apa. 1st time beriadah ke sini...boleh tahan la tempatnya. Ada tasik, tempat jogging, ada ikan, ada playground, ada kuda & monyet. Hehehe...Amsyar suka la, dapat bagi ikan makan.

No comments:

Post a Comment








Mini Rage Face Happy Smiley