26 September 2013

Hang p keja tak mekap ka?


Assalamualaikum..

Best kan entri aku harini? Hahaha...Ni kisah mak aku la...time balik kampung aritu boleh pulak mak tegoq...

Mak: Hang p keja xpakai ka bedak-bedak & mekap sikit?
Aku: Tak mekap...pakai bedak ja...
Mak: Ishhhh...mekap la sikit...bagi berseri p keja...
Aku: Ok mak...

Tetiba kan, mak aku nak tegoq pasal mekap-mekap ni..padahal dia tau anak dia ni sejak azali memang xda nak mekap-mekap bagai ni...Kalau ada pun tunggu time rajin pakai la celak sikit...bedak pastu lipstik secalit 2....tu ja...memang xda la nak pakai eyeshadow ka...blusher ka...benda-benda tu pun xdak dalam simpanan....

Sesekali tu terpikiaq jugak...nak mekap-mekap...nak beli alat mekap ni semua...sampai ada la angan-angan nak p kelas mekap....hahaha...tapi, nama pun angan-angan kan...tidak lah aku nak buang duit masuk kelas mekap tu....baik masuk kelas memasak @ buat kek...lagi ada faedah...bila mak dah cakap camtu, aku terpikiaq kembali nak bermekap ni...tengok lah macam mana....bukan apa, mekap ni leceh. Sebab apa aku kata leceh? Sebab kalau macam aku pagi-pagi nak p keja nak kena siapkan anak....semua kena buat sendiri...mana ada time nak mekap...mekap dah la amik masa jugak....yang sempat, pakai bedak ja. Lagi satu, mekap leceh bagi aku bila time nak cuci....ha, time kawen aritu pun dah azab nak cuci muka...dah la mekap bukan main tebal....so, aku memang malas & xsuka bab mencuci mekap ni...Haish...dasar pemalas betoi....

Aku tengah dok ushar produk Ephyra ni....penah dengaq produk Ephyra? Macam best untuk kulit & dalaman. Testimoni beberapa orang yang aku baca, kulit jadi cantik...berseri, rambut yang gugur berkurangan (aku ada masalah ni jugak) dan macam2 lagi...Tapi, harga nya boleh tahan la jugak. Sob sob sob...Tak mau cakap banyak-banyak...Nanti bila dah try sendiri, baru buat testimoni sendiri okey...

Tetiba risau bila mak tegoq pasal mekap-mekap ni....terus pikiaq nak cari produk tu produk ni bg kulit cantik...so, xyah mekap pun takpa,....Hahaha.....Kulit aku ni memang kering..pastu bekas jerawat yang lama masih kelihatan..Sapa-sapa ada produk terbaik untuk mengatasi masalah ini? Hahahaha...


2 comments:

  1. Sllu juga kena tegur mak n 'mak2' kt opis. Kisah pulak? Hahaha. =p Tak berminat langsung. Jgn kata nak mekap sapu bedak pun idak. HewHewHew

    ReplyDelete
  2. Oh sama la..mmg malas nk mekap sebab nak solat..tapi la ni kena rajin sbb duk jmp orang hahaha

    ReplyDelete