18 September 2013

Kisah cabut gigi...

Assalamualaikum....



Kisah kejadian kelmarin, 17/9/13...huhu..akhirnya aku nekad...nekad menemui doktor gigi...
Aku selama ni penakut yang amat ok dengan bab-bab cabut gigi ni....hahahaha...besaq-besaq penakut...apa da...

Sakit gigi xteruk mana pun sebenarnya...gigi geraham atas memang dah lama berlubang...tapi biasa lah, dah nama penakut kan...ni kes nak tunggu sakit tak tertanggung baru nak jmpa doktor gigi la ni...memandangkan kami laki bini kelmarin cuti, aku pikir ada baiknya aku p cabut gigi ni...ya la, lepas ni buatnya sakit gila time papa amsyar xdak...jenuh...kan dah haru...sementara papa amsyar ada ni, baik aku nekad kan diri...beranikan diri jugak g cabut gigi...
itu lah sebab utama nya...

So, lepas lunch kami ke Klinik Pergigian Gunung Rapat sana...amboi, jauh kemain cari klinik gigi...hahahaha.....ada ja klinik gigi kat Kg Simee tu...entah, papa amsyar bawak ke situ...katanya klinik sini xramai orang....1st time ke Klinik Gunung Rapat...ha, memang xramai orang pun...Lepas daftar apa semua, tunggu la turn...perasaan seram sejuk tu tetap ada ok...memang nekad habis aku kali ni....hahahaha...

Sampai turn, doktor gigi check semua gigi & dia suggest cabut la gigi yang berlubang tu...Aku memang nak suruh cabut pun....xsuka tampal-tampal ni....ngilu ok dengar bunyi mesin tampal gigi...so, dia kasi cucuk 2 tempat ubat bius....pastu dia suruh tunggu luaq....ait? selalu lps bius trus cabut la kan...Agaknya nak bg ubat tu berkesan kot....aku pun xtau...tunggu lama jugak la...sampai aku rasa ubat bius dah habis...hahaha...

Kisah dalam bilik rawatan....gigi geraham aku payah gila nak kuaq ok! Geleng kepala doktor tu nak cabut...penat dia...hahaha....sampai nurse cakap kat doktor tu makan bayam banyak supaya jadi kuat cam popeye...hahaha..lawak2...Doktor yang cabut gigi aku ni doktor cina pempuan...muda lagi....lama gak dia bertungkus lumus mencabut gigi aku....dia kata gigi dah goyang cuma xmau keluar...maybe ada akar yang bengkok...huhuh..seram aku...ada ka akar gigi bengkok.....

So, sorang lg doktor dipanggil utk cabut gigi aku....hahaha...doktor ni nampak pro sikit...cam senior la...pompuan gak...melayu...compare dengan doktor 1st tadi, memang doktor 2nd ni senior la...cara dia nak cabut gigi aku tu memang lain...kudrat dia lagi kuat dr doktor 1st...hahaha..time ni baru aku rasa sakit kot....doktor 2nd ni kata memang akar gigi aku bengkok...dia akan try cabut lagi...kalau xboleh dia akan biar & tunggu akar tu mereput...pastu baru cabut balik...hadoi...xmau la...nak selesaikan time tu jugak...lagi satu dia kata takut tulang pipi aku patah bila cabut-cabut & goyang gigi aku tu...mak ai...aku seram terus...takutnya dengar mcm tu...xpenah aku sangka camni susah nak cabut gigi aku....tapi, alhamdulillah....gigi tersebut berjaya dicabut jugak akhirnya....

Doktor pesan bila ubat bius habis, memang akan sakit....so, dia bekalkan ubat tahan sakit yang paling kuat...huhuhu...disamping ubat antibiotik. Jangan makan makanan panas....relaks & makan ubat ikut time...Keluar dari bilik rawatan memang dah start rasa sakit...

Amik ubat terus balik rumah. Badan dah start sejuk...memang sakit gila....sampai ja umah terus berselimut. Demam terus weh....mana dengan sakit bekas cabut....pastu kepala pun berpusing-pusing....Oh, nasib baik papa amsyar ada. Aku makan ubat, tidoq. Amsyar pun baik sangat...tau ibu dia sakit...xkacau langsung...dok la main ngan papa dia. Alhamdulillah, bangun tido dah rasa lega sikit....

Harini, masih rasa sakit...berdenyut-denyut gitu..darah dah xda....nak makan pun takut lagi...cepat lah baik sakit gigi...huhuhu....

# Eh, panjang pulak entri ni....hahaha...

No comments:

Post a Comment