Leaderboard

08 April 2015

Anak bujang den... Rafieq Amsyar 3 tahun 7 bulan


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum...


Haritu cerita pasal anak dara...
Ni nak cerita pasal anak bujang pulak...
Dah 3 tahun 7 bulan lebih dah..
Tak lama lagi nak masuk 4 tahun..
Kalau kira tahun dah 4 tahun la...
Kalau ikut bulan, kena tunggu bulan 9 nanti...


Sejak dah masuk tadika, alhamdulillah...
Nampak minat sangat nak belajar..
Aku perasan dia jenis cepat tangkap..
Maksudnya, cepat belajar apa yang cikgu ajar..
Contoh...sekarang dah boleh baca surah Al-fatihah dengan lancar...
Termasuk tiga QUL...
Doa-doa & selawat pun dah pandai...
Azan pun alhamdulillah dah boleh...


Obses nak mewarna..
Pantang nampak kaler & kertas @ buku, mula la menconteng..
Tapi, sekarang ni, aku perasan minat mewarna dah beralih arah ke dinding...
Huwaaaa...penat aku cakap weh..jangan conteng dinding...
Bila dah penat cakap, tak mau jugak dengaq...hah, lantak la...


Yang terbaru, sekarang suka mengeja...
Dah boleh mengeja
PA PA = PAPA
SU SU = SUSU...
BU KU = BUKU
PI PI = PIPI
Cari yang sukukata sama...senang dia nak ingat & hafal...
Kasi eja yang senang-senang dulu la....


Suka bahasakan diri 'kita' kalau bercakap sekarang..
Takde bahasakan diri 'Amsyar' dah...
Agaknya terikut dengan kawan-kawan kat sekolah kot...
Kadang-kadang aku lebih suka panggil dia 'abang Amsyar'...
Seorang abang yang penyayang...sayang adik sesangat...
Kalau aku marah adik, "ibu..kenapa marah adik?" ~ gitu la bunyi ayat dia..
Dan masih peminat tegar Ultraman... hahahaha...
Dan juga Power Rangers....


Copy paste muka mak kan???
Hehehehe...


Anak kesayangan ibu yang dah besar...
Semoga kamu membesar menjadi anak yang soleh....
Anak & abang yang baik....
Amin Ya Rabbal Alamin...

2 comments:

  1. Good boy...semoga amsyar jadi anak yg cemerlang ya!

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdulillah.semoga amsyar membesar menjadi anak yang soleh dan abang yg terbaik. A-Min

    ReplyDelete








Mini Rage Face Happy Smiley